شرکت دانشگاهی توسعه فناوری معین (داتفام) در راستای ایفای نقش سازمانی خویش و ارتقاء اثر بخشی و کار آمدی و فراهم نمودن محیطی پویا و سالم، اصول و ارزشهای اخلاقی زیر را در سه بخش، بمنظور تعالی شرکت بعنوان منشور اخلاقی خود برگزیده است.
بخش اول: مشتریان
- احترام و حفظ کرامت انسانی مشتری، در هر شرایطی سرلوحه مرام اخلاقی ما است.
- اطلاع رسانی شفاف، به موقع، دقیق و کامل و ارائه مشاوره مؤثر و آموزش لازم، پاسخ ما به حق اطلاعیابی مشتریان و مصرف کنندگان است.
- حفظ حریم شخصی و اسرار مشتری و رازداری، خط مشی حرفهای ما است.
- انتقاد، حق مشتری و مصرف کننده است. پاسخگویی، نقدپذیری و جبران خسارت ناشی از عملکرد سازمان، مرام ما است.
- پایبندی به تعهدات، به ویژه در قیمت، تحویل به موقع و بی عیب و نقص کالا و خدمات، خصلت سازمانی ما است.
بخش دوم: تامین کنندگان
- مواجهه صادقانه، صریح و همراه با احترام متقابل با تأمین کنندگان، سرلوحه مرام اخلاقی ما است.
- انصاف در عقد قرارداد، پایبندی به مفاد قرارداد و پرداخت به موقع مطالبات، مشی ما با تأمین کنندگان است.
- نسبت به آنچه از اموال، منابع انسانی و مالکیت معنوی تأمین کنندگان، در اختیار ما است، امانت دار هستیم.
- تأمین کنندگان، ما را همیشه نقدپذیر خواهند یافت. اطلاع یابی از دیدگاه ها و انتقادهای آنان و پاسخگویی به آنها، تعهد اخلاقی ما است.
- همکاری ما با تامین کنندگان براساس اطلاعات ارائه شده توسط تامین کننده می باشد. براین اساس دریافت اطلاعات فنی و مالی از تامین کنندگان را حق مشتری می دانیم و معتقدیم که ارائه اطلاعات خلاف واقع بین طرفین به ارتباط مستمر لطمه خواهد زد.
- حمایت معنوی از تأمین کنندگان، مساعدت و حسن همکاری در شرایط بحرانی و استمرار همکاری بر اساس رضایتمندی، خصلت سازمانی شرکت است.
- تعامل با تأمین کنندگان را بر بیان دقیق و شفاف انتظارات و تعهدات طرفین بنا مینهیم.
- برخورداری از ناظر کاردان و منصف را حق تأمین کنندگان میدانیم و در نظارت، ارزیابی و داوری در فعالیت پیمانکاران، انصاف و ضوابط علمی و حرفهای را حاکم میدانیم.
بخش سوم: کارکنان شرکت
- پایبندی به ارزشهای اخلاقی و رعایت اصول تعهد، صداقت، اعتماد، صراحت و صمیمیت
- رعایت احترام، ادب، متانت و خوش رویی نسبت به همکاران
- ترویج سلامت اداری و رعایت راز داری و حفظ اسرار سازمانی
- حضور به موقع در محل کار و رعایت انضباط کاری
- استفاده بهینه از منابع و امکانات شرکت و جلوگیری از اسراف با رعایت صرفه جویی خردمندانه و دلسوزانه
- احترام به حقوق همکاران و ایجاد فرهنگ اعتماد متقابل
- مسئولیت پذیری و پایبندی به فرهنگ نقدپذیری، تعهد به پاسخگویی در قبال وظایف